Waar moet je op letten bij een virtuele assistent?

Waar moet je op letten bij een virtuele assistent?

Een geweldige VA kan uw projecten als een goed geoliede machine in beweging houden. Ze kunnen omgaan met planning, projectbeheertools en zelfs het coördineren van vergaderingen met teams. Ze kennen technologie die je gezond verstand binnen enkele seconden kan redden, zoals platforms voor het delen van schermen op afstand (zoals Talkative) en andere tools voor samenwerking in de cloud, en kunnen complexe software begrijpen die je nog nooit eerder hebt geprobeerd – of waar je zelf niet achter kwam.

Maar ze kunnen u ook helpen de zachtere kant van het zakenleven te beheren, zoals het plannen van persoonlijke afspraken of het boeken van restaurantreserveringen. En als u een bedrijf heeft dat zich bezighoudt met B2B-verkopen, kan uw VA LinkedIn doorzoeken om potentiële contacten te identificeren en namens u inleidende e-mails te sturen.

De ideale virtuele assistent heeft fenomenale schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden en een natuurlijk vermogen om de leiding te nemen in een situatie. Ze zullen de doelen en prioriteiten van hun klant kunnen begrijpen en proactieve oplossingen kunnen bieden waar ze baat bij hebben virtual assistant. Ze moeten comfortabel op afstand kunnen werken en virtuele tools kunnen gebruiken, zoals Google Drive, Slack en Zoom. En ze moeten bekend zijn met veilig delen van bestanden, wachtwoordbeheerders en videoconferentieplatforms.

Ten slotte moeten ze bereid zijn om hard te werken – en dit eerlijk te doen. Liegen tegen klanten over wat ze wel of niet kunnen doen, bevordert alleen maar een onbetrouwbare relatie en leidt tot frustratie en wrok. Eerlijkheid daarentegen kan u op de lange termijn tijd besparen en u voorbereiden op succes. En vergeet niet dat uw virtuele assistent er is om u te ondersteunen, niet om alles voor u te doen.

Meer weten? Klik dan hier: Virtual-es